Facelift Friday: Chevrolet Captiva
Meters hekwerk erbij
De 'Europese' Chevrolets uit deze periode zijn natuurlijk ook geen Amerikanen, maar Zuid-Koreaanse producten die voorheen als Daewoo door het leven gingen. De Captiva begon zijn leven in 2006 in Azië als Daewoo Windstorm, maar werd ook in zijn thuisland uiteindelijk omgedoopt tot Chevrolet. Ondanks de Amerikaanse merknaam ging de Captiva aan de VS voorbij. In dat land vervulde de Equinox de rol van compacte SUV, al ging Captiva-broertje Opel Antara het avontuur wel aan onder de naam Saturn Vue.
Aanvankelijk oogde de Captiva vrij bescheiden, met een nette, strak gelijnde koets zonder al te veel kenmerkende details en een rustige neuspartij met rechthoekige koplampen en een bescheiden grille. In 2011 veranderde dat, want toen besloot General Motors dat het klaar moest zijn met de bescheiden inborst van de niet onaardig verkopende SUV. Het brave front maakte plaats voor een veel agressiever voorkomen met scherper gelijnde koplampen. Alle aandacht gaat echter uit naar de grille, die zich laat omschrijven als een ernstig uitvergrote kopie van het Aveo-hekwerk. Het resultaat is een auto die aan de voorzijde voor minstens de helft uit hekwerk lijkt te bestaan, maar ontegenzeggelijk meer eigen 'smoel' heeft. Of de operatie daarmee geslaagd is, laten we natuurlijk helemaal aan jou over!
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Chevrolet Captiva 2.4i Style 2WD | Trekhaak | 7 persoons | Licht metalen velgen | Airco | Parkeersensoren
- 2010
- 191.301 km

Chevrolet Captiva 2.0 VCDI 127pk 2WD 7-Persoons Trekhaak EXPORT HANDEL
- 2009
- 400.052 km

Chevrolet Captiva 2.4 Intro Edition 2WD Airco, Stoelverwarming, Lederen interieur, Cruise control
- 2006
- 219.536 km