Citroën C-Elysée gefacelift
Chroom en led voor budget-sedan
Citroëns budget-sedan C-Elysée heeft een facelift ondergaan. De auto is nog altijd niet in Nederland leverbaar, maar 'niet relevant' is soms toch interessant!
De C-Elysée is een auto die zich het beste laat omschrijven als een sedan in het B-segment. Toch is de auto, met name op de achterbank en in de kofferbak, een stuk ruimer dan een C3. De C-Elysée kwam in 2012 samen met z'n Peugeot-broertje 301 op de markt en was toen vooral bedoeld voor de zogenaamde groeimarkten. De auto's moesten simpel, ruim, betrouwbaar en vooral goedkoop vervoer bieden en kwamen ook in verschillende Europese landen, waaronder België, op de prijslijst te staan. Niet zonder succes: 2012 zijn er wereldwijd 400.000 C-Elysées verkocht.
Om de aandacht vast te houden, presenteert Citroën vandaag een strakgetrokken variant. De voorbumper, grille en koplampen zijn net iets anders vormgegeven en door toepassing van verchroomde elementen en led-dagrijverlichting hoopt Citroën 'm een wat 'prestigieuzer uitstraling' mee te geven. Nieuwe lakkleuren en wieldesigns dragen daar eveneens aan bij.
Aan de binnenkant zijn nieuwe materialen en een dito touchscreen waar te nemen, maar Citroën verliest het gebruiksgemak niet uit het oog. Het merk meldt namelijk trots dat de materialen nog altijd makkelijk schoon te maken zijn. C-Elysée-kopers kunnen kiezen uit vier motoren. Op benzinegebied is er de PureTech met 82 pk én een 115 pk sterke VTi, dieselen kan met een Hdi met 92 pk en met een BlueHDi met 100 pk. De sterkste benzinemotor is niet alleen met een handgeschakelde versnellingsbak, maar ook met een zestraps automaat leverbaar.