Audi R8 met 2.9 V6 biturbo?
Geen V8 meer voor R8
Dat schrijft Georg Kacher in Car magazine. De reden voor de downsizing is (vooral) de Chinese belastingregelgeving: hoe groter de inhoud van de motor, hoe meer belasting je betaalt. Vooral motoren met een inhoud van meer dan 3,0 liter (25 procent belasting) en 4,0 liter (40 procent) zijn aan de beurt.
Met dat in het achterhoofd is het niet zo vreemd dat Audi zou werken aan een V6 met een inhoud van 2,9 liter. In combinatie met dubbele turbo's zou er ongeveer 450 pk gemobiliseerd kunnen worden voor de instapversie van de R8. Dit blok zou later ook in andere (RS-) modellen van Audi terecht kunnen komen.
De 5,2-liter V10 blijft gelukkig gewoon bestaan. Maar de Chinees die per se een groot atmosferisch blok achter in z'n R8 wil, zal daarvoor diep in de buidel moeten tasten - al zal de V6 ook voor de Nederlandse consument een aanzienlijk voordeligere optie zijn.
Had je deze auto's al gezien?

Audi R8 5.2 V10 FSI *Handbak*Historie*Audi Exclusive*
- 2009
- 47.962 km

Audi R8 5.2 V10 Performance Quattro Magnetic Ride | Dynamic Steering | Laser Licht
- 2022
- 104.850 km

Audi R8 4.2 FSI quattro |handgeschakeld!|carbon pakket|nieuwstaat|magnetic ride vernieuwd|dealer onderhouden|Bang & Olufsen|
- 2014
- 58.594 km