AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'VW nog minstens 1 jaar in ban van schandaal'
Focus verschuift naar elektrisch rijden
84
Volkswagen kampt nog minstens een jaar met de nasleep van het dieselschandaal dat in september aan het licht kwam. Bestuursvoorzitter Matthias Müller zei woensdag in een interview met het blad Stern te hopen dat het merendeel van claims en rechtszaken eind 2016 afgehandeld is.
Volgens de topman werkt Volkswagen "onder hoge druk'' aan de herstructurering die hij zelf in gang zette na het aan het licht komen van gesjoemel met uitstootwaarden. Ook heeft het bedrijf de handen vol aan het optuigen van strategische plannen voor de periode tot aan 2025. Volgens Müller worden die plannen volgend jaar geopenbaard.
Onder Müllers leiding is omvang niet langer een doel op zich. Volkswagen hoeft in zijn ogen niet langer te jagen op de 'titel' van 's werelds grootste autofabrikant. Het concern moet worden omgetoverd tot een mobiliteitsbedrijf, met elektrisch rijden als speerpunt.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Volkswagen roept 16.510 auto's terug om mogelijk gevaarlijke airbags – ook in Nederland
Op Zoek Naar
De bijna vergeten Toyota Urban Cruiser of toch iets anders cross-overigs voor €5.000?
Nieuws
Volkswagen ID3 en ID4 krijgen strakker design én fysieke knoppen
Nieuws
Deze Volkswagen Golf heeft al 37 jaar geen pretenties - Liefhebber Gezocht
Nieuws