Audi Q3 facelift ook als 1.4 TFSI Ultra

Audi Q3 facelift
Audi Q3 faceliftAudi Q3 faceliftAudi Q3 faceliftAudi Q3 faceliftAudi Q3 faceliftAudi Q3 faceliftAudi Q3 facelift
De Audi Q3 is er inmiddels alweer drie jaar en auto-ingewijden weten dan genoeg: tijd voor een facelift!

De facelift behelst onder meer een nieuw getekende grille, andere Xenon-Plus-koplampunits met leddagrijverlichting, en meer horizontale lijnen die de Q3 een wat dynamischer voorkomen geven.

De gefacelifte Q3 is 4,39 meter lang, 1,83 meter breed en 1,59 meter hoog. De basisversie weegt 1.385 kg en de bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter. Bij de facelift introduceert Audi diverse nieuwe veiligheids- en infotainmentsystemen in de Q3.

Door een vernieuwd motorenpalet is de CO2-uitstoot van de range flink gedaald, bij sommige versies met wel 17 procent.

Nieuw is de 1.4 TFSI Ultra met cilinderuitschakeling, die 150 pk mobiliseert. Deze heeft een CO2-uitstoot van 127 g/km. Dit betekent dus dat er in ons land op bijtellingsgebied geen voordeel te halen is.

Daarboven zijn er een 2.0 TFSI met 180 pk en een 2.0 TFSI met 220 pk. De sterkste versie blijft uiteraard de RS Q3, die nu 340 pk tot z'n beschikking heeft. Dat is 30 pk meer dan voorheen. De RS Q3 sprint dankzij een 2,5-liter vijfcilinder TFSI in 4,8 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 250 km/h.

Het dieselpalet bestaat uit louter 2,0-liter TDI's. De instapper is een 150 pk sterke Clean Diesel Ultra, die 114 g/km uitstoot. Er is ook een 180 pk sterke 2.0 TDI beschikbaar, die per definitie Quattro-vierwielaandrijving meekrijgt.

De productie van de Q3 vindt als vanouds plaats in Martorell, Spanje. De eerste exemplaren vinden in februari een nieuwe eigenaar. De prijzen voor ons land zijn nog niet bekend.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (59)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.