Nissan Pulsar toont Nismo-spieren!

Nissan Pulsar NISMO Concept
Nissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO ConceptNissan Pulsar NISMO Concept
De Nissan Pulsar is nog kakelvers, maar nu al kunnen we in Parijs een extra dikke Nismo-versie verwelkomen!

Nismo - de sportafdeling van Nissan - heeft zich niet ingehouden bij het ontwerpen van de Pulsar Nismo. Officieel is het nog een concept-car, maar ga er maar gewoon vanuit dat de definitieve productieversie hier voor 99 procent op gaat lijken.

Om maar met het slechte nieuws te beginnen: Nissan meldt niet wat er onder de kap van z'n opgefokte Nismo ligt. Technische details komen later, tot die tijd kunnen we ons vergapen aan een Pulsar met een lekker overdadige bodykit.

De Satin Grey gespoten Nismo-Pulsar staat op 19-inch-lichtmetaal en is voorzien van een bodykit die het wellicht ietwat stoffige imago van de Almera-opvolger direct van zich afschudt. Gigantische luchtopeningen in de voorbumper en onder aan de bilpartij benadrukken de sportieve aspiraties van deze Pulsar. Centraal geplaatste dubbele uitlaatpijpen maken het plaatje samen met de rode details en koolstofvezel elementen rondom de auto af. Ook het onderstel is uiteraard onder handen genomen. Nismo kennende, heeft de Pulsar grote sprongen voorwaarts gemaakt.

Het is nog niet bekend wat er onder de kap komt, maar Nissan is voornemens om van de Pulsar Nismo de snelste voorwielaandrijver op de Nürburgring te maken.

Ander Pulsar-nieuws komt in de vorm van een nieuw DIG-T-blok met 190 pk en 240 Nm. De CO2-uitstoot bedraagt 138 gram per kilometer, het verbruik komt uit op 6,0 l/100 km. Medio volgend jaar moet de 190 pk sterke Pulsar in de showrooms staan.

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.