**UPDATE** Officieel: zicht op nieuwe Hyundai i20
Het blijkt dat we gisteren inderdaad een i20 hebben gezien die erg op de Europese lijkt. De lichtunits op de officiële schetsen zijn immers dezelfde en ook de kenmerkende zwarte C-stijl duikt hier op.
De nieuwe i20 profiteert van het Fluidic Sculpture 2.0-design. Ook de succesvolle i10 profiteert hiervan. De auto is volgens Hyundai iets groter, breder en lager dan z'n voorganger, waardoor de auto volwassener oogt. De wielbasis is de langste in z'n klasse en dat zorgt voor veel interieurruimte.
Binnenin hebben ook de ergonomie en de materialen prioriteit gehad. Uiteraard vindt Hyundai dat de standaarduitrusting van de nieuwe i20 'rijk' is, maar concrete uitrustingsdetails hebben we nog niet.
Ontwikkeld in Duitsland, gebouwd in Turkije
De i20 is volledig ontwikkeld in het designcentrum van Hyundai in het Duitse Rüsselsheim. De productie zal plaatsvinden in de Hyundai-fabriek in Turkije, waar ook de i10 van de band rolt.
Hyundai zal meer details van de i20 onthullen in de aanloop naar de Autosalon van Parijs, waar het publieksdebuut plaatsvindt.
De i20 gaat weer in een zeer competitief segment opereren, waar momenteel auto's als de Opel Corsa, Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio en Peugeot 208 de dienst uitmaken.
***UPDATE*** Hyundai heeft in India een teaservideo gelanceerd waarop de nieuweling - die daar Elite i20 gaat heten - door een 'Coming Soon'-bord vliegt. Op 11 augustus wordt -ie officieel gepresenteerd.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen