Dit is de nieuwe Hyundai Genesis

Hyundai Genesis

Begin augustus stond-ie nog in camouflagepak te tanken bij de een Duitse pomp, inmiddels heeft Hyundai 'm officieel onthuld: de nieuwe Genesis. Helaas is de grote sedan niet voor ons land bestemd.

De laatste keer dat we de Hyundai Genesis tegenkwamen, was bij een 'Tankstelle' langs de A61 in Duitsland. Vandaag komt Hyundai met het officiële fabrieksmateriaal naar buiten, de auto werd gepresenteerd tijdens een media-evenement bij Hyundai's R&D-centrum in Zuid Korea.

Hyundai roept in het persbericht dat het vier jaar aan de nieuwe Genesis heeft gewerkt en dat de auto een 'best in class' chassis heeft, evenals 'cutting edge safety' en 'premium European brands' rijeigenschappen. Advanced Traction Cornering Control (ATCC) zorgt voor beter bochtgedrag en sturen gaat volgens Hyundai nog preciezer dankzij R-MDPS elektrische stuurbekrachtiging. Ook wordt nog even vermeld dat de auto getest is op de Nordschleife. De Genesis sedan is net als zijn coupé-broer in principe een achterwielaandrijver maar wie meer tractie wil, kan kiezen voor het HTRAC 4WD-ststeem

Het design is de volgende stap in Hyundai's 'fluidic sculpture' ontwerptaal, inclusief prominente hexagonale grille. Aan boord wordt het de bestuurder gemakkelijker gemaakt met HMI (Human Machine Interface) voor een intuïtievere bediening.

De thuismarkt is eind dit jaar als eerste aan de beurt, de nieuwe Genesis komt volgend jaar ook in de rest van de wereld op de markt. In Nederland gaan we de grote sedan niet zien in de showroom, de importeur heeft aangegeven dat er voorlopig geen nieuwe D- of E-segmenter op de planning staat.

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.