Ford mikt omhoog met exclusieve Vignale-lijn

Ford Mondeo Vignale Concept
Ford Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale ConceptFord Mondeo Vignale Concept
Ford heeft de Mondeo Vignale Concept onder het doek vandaan getoverd: de nieuwe Mondeo, voorzien van een speciaal premium sausje. Het studiemodel is een voorproefje van een op de hogere laag van de markt gerichte modellijn.

Wie nu Mondeo rijdt maar nét even een stapje omhoog wil op de luxeladder is al snel aangewezen op de welbekende 'premium' Duitse merken. Om die klanten bij zich te houden, en uiteraard om nieuwe te trekken, heeft Ford de Vignale-lijn bedacht. Een exclusieve modellijn waarvan we met deze Mondeo Vignale Concept alvast een voorproefje krijgen opgediend.

Begin 2015 moet het Vignale-label op de markt verschijnen. Wie een dergelijke uitvoering aanvinkt, krijgt meer terug voor z'n centen dan alleen wat mooie labels en een iets rijkere uitrusting. De volgende generatie Mondeo krijgt als Vignale een geheel eigen gezicht. Zowel de Wagon als sedan staan op 20-inch gepolijste Vignale-wielen. Op de flanken prijken trots de labels en verchroomde deurgrepen, spiegelkappen, een opnieuw getekende voorbumper, grille en mistlampen zorgen voor een lekker chic voorkomen.

Pijlen op premium

De auto's zijn gespoten in de voor de Vignales unieke kleur Nocciola. Maar het blijft niet bij uiterlijke aanpassingen. Vanbinnen vinden we hoogwaardige afgewerkte materialen zoals zacht leer, chroom en speciale Vignale-details. In de kofferbak komen we bijvoorbeeld een met leer afgewerkte opbergla tegen, de vloermatten zijn omlijst met mooie stof en de hele dakbekleding bestaat uit alcantara. Het totaalplaatje van de Mondeo ademt een behoorlijk premium sfeer uit, en dat is precies wat Ford voor ogen had bij het bedenken van de modellijn.

Ook aan snufjes geen gebrek in deze studiemodellen. Uiteraard zijn ze voorzien van Ford SYNC met MyFord Touch en de aanwezigheid van Wi-Fi zorgt voor een fijne integratie met mobiele apparaten. Park Assist, een achteruitrijcamera en adaptieve led-verlichting zijn allemaal aanwezig. De Vignales zullen niet bij elke dealer in de showroom worden geparkeerd, alleen geselecteerde dealers mogen de modellen aan de man/vrouw gaan brengen.

"Garcon!"

Wie een Vignale koopt, zal behoorlijk in de watten worden gelegd. Heeft je auto een beurtje nodig? Dan wordt-ie opgehaald en thuisbezorgd. Hij wordt kostenloos schoongemaakt en je komt uiteindelijk altijd dezelfde vertrouwde contactpersonen tegen. Ford wil met de service inspelen op de trend van tijdbesparende diensten en de Vignale-modellen moeten nog een schepje bovenop de Titanium-uitrusting doen. "In Nederland zien we dat zo'n 80 procent van alle verkochte Mondeo's de rijkst aangeklede versie is, de Titanium. Bij de S-Max ligt dat percentage zelfs op 95 procent", vertelt Dennis Homberg van Ford Nederland. "Het zal dan ook niet bij alleen de Mondeo blijven, ook voor andere modellen zit er iets soortgelijks aan te komen".

Op de IAA in Frankfurt zal een voorproefje worden gegeven van een 'Vignale-lounge', een ruimte zoals die bij de geselecteerde dealers in de toekomst te vinden zal zijn.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (48)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.