
Aston Martin upgrade Rapide tot S op de Ring
Het is een beetje stil geworden rondom de Aston Martin Rapide. Deze sportieve luxe sedan kan bij lange na niet concurreren met de Panamera, die we op zijn beurt gerust het zoveelste succesnummer van Porsche kunnen noemen. Reden genoeg voor de Britten om de auto door te ontwikkelen, en wel tot een snellere S-variant – in navolging van diverse andere modellen van Aston Martin, zoals de Vanquish en de Vantage, die in de uitvoering met een losse S erachter extra snel zijn.
Onze spionagefotograaf spotte het Britse merk aan het werk met de Rapide S op de Nürburgring. De laatste keer dat dit prototype in actie werd gesnapt, is meer dan twaalf maanden geleden. De camouflage op de voor- en achterbumper verraadt dat we daar de nodige wijzigingen aantreffen, zoals een voorspoiler.
De reguliere Rapide is voorzien van Aston Martin's bekende 6,0-liter V12, die daarin 476 pk ophoest. Voor de S verwachten we dat het vermogen sowieso boven de 500 pk uitkomt – misschien wel tot 550 pk, om de strijd aan te gaan met de Panamera Turbo S. Het prijsverschil blijft waarschijnlijk echter behoorlijk groot (een Rapide kost bijna een ton meer dan een Panamera Turbo). In elk geval verwachten we de onthulling van de Rapide S nog voor het einde van dit kalenderjaar.
Had je deze auto's al gezien?
Lezersreacties (25)
Reageren

maar goed, het blijft een bizar mooie wagen. Hopelijk kan de S die verkopen iets beter maken.



Stijlvol, Brits, met 510pk snel genoeg, en naar mijn smaak mooier dan deze Rapide.
Daarbij is die Jag bijna een ton goedkoper dan de normale Rapide.
De Panamera heeft een te simpel dashboard en interieur, zonder de grandeur en luxe van een Jaguar of Aston. Eerder "techno" en onderkoeld. Typisch Duits dus.


Genoeg grootverdieners, pooiers, drugsdealers en voetbalvolk die zo’n auto verkiest boven Britse stijl.
Toevallig laatst voor het eerst een Rapide in het echt tegen gekomen, stond stil voor het stoplicht.
Gedurfde combi van lichtblauw met heel licht crèmekleurig interieur. Aangezien er nogal wat autospottertjes bij dat stoplicht stonden gaf de rijder flink gas met als een gevolg een vette acceleratie en de V12 gaf een heerlijk geluid! Prachtig! Beter als het gesis van de Panamera Turbo (S)…
Sindsdien beetje verliefd op deze auto, maar zoals eerder vermeld, zou ik zelf ook voor de XJ Supercharged Supersport gaan!


De "S" zou wat dat betreft wel eens de oplossing kunnen zijn, maar dan is 500 pk zeker nog niet voldoende.




Wat zeg je nou? Ik woon in Amsterdam Oud Zuid en heb daar nog nooit een Rapide gezien. Ik heb uberhaupt nog nooit een Rapide in het echt gezien. Wel lekker exclusief dus, deze auto.



Dit is zoveel mooier van buiten en van binnen. Dat maakt de meerprijs meer dan goed.
Totaal andere uitstraling en dito kopers.
Als ik moet kiezen tussen stijlvol en het penose imago van de Panamera dan is dat niet lastig.
Zou het zelf alleen lastig vinden om te kiezen tussen een Rapide en een Quatroporte.
Gezien de leeftijd van de Maser wordt het dan toch de Aston.

De kwaliteitsuitstraling van ht interieur van een AM is niet echt top, Het steekt goed in elkaar maar vergeleken met de concurenten is het echt een slag minder, hoe mooi het ook mag zijn. Dit in combinatie met het grote prijsverschil maakt het hem moeilijk.
Mocht ik ooit het geld er voor hebben dan kwam hij er echter wel, wat een prachtige bak is dit!



Bovendien is er maar 1 auto die echt op een "vierdeurs coupe" lijkt en dat is deze Rapide. Hoe graag sommige Duitse merken ook willen...





Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.