BMW i8 Concept nu ook als Spyder
De aandrijflijn van de i8 is misschien wel het meest bijzondere aan de auto. Voorin bevindt zich een aangepaste versie van de elektromotor die ook in de i3 zit. Het maximumkoppel is gelijk (250 Nm), maar het vermogen is lager: 130 pk. De achteras wordt aangedreven door een 1,5-liter driecilinder. Het blok heeft een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. Zodoende is het totale vermogen van de auto 354 pk en is het maximumkoppel 550 Nm.
Zo sprint de i8 in minder dan vijf seconden naar 100 km/h, de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is volgens de Europese cyclus 2.7 liter per 100 kilometer. Door een pakket lithium-ion accu's kan de i8 over een afstand van maximaal 35 kilometer geheel elektrisch rijden. De accu's zijn binnen twee uur opgeladen met hulp van een 220 Volts-stopcontact.
CFRP
Als een echte telg van de i-familie heeft de Concept Spyder een LifeDrive-architectuur. De passagierscel, de LifeModule, is van met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP). De Drive modules, waaronder de aandrijflijn, kooiconstructie en het chassis zijn voor een groot gedeelte van aluminium. Hierdoor is de i8 Concept Spyder lichter dan de auto's waar hij het tegen op moet nemen.
De i8 Concept Spyder debuteert op de Auto Show in Peking, die op eind april april z'n persdag heeft. BMW rept met geen woord over productieplannen. Mocht het er toch van komen, dan is dat zeker niet voor 2014.