en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
BMW verzorgt al enige tijd de safetycar voor de Formule E. De voormalige i8 Coupé moest het veld ruimen voor deze nieuwe creatie die wel heel bijzonder werd.
BMW pakte voor de nieuwe safetycar een i8 Roadster en maakte deze nog een beetje extra open. De voorruit verdween namelijk voor meer dan de helft. BMW claimt dan ook dat dit ’s werelds eerste ‘open safetycar’ is. Om het ontwerp nog nét even wat meer te laten opvallen monteerde BMW een immense achterspoiler op de cabriolet en werd er een unieke rolkooi gemonteerd.
BMW i8
Het merk levert naast de safetycar meer geëlektrificeerde auto’s voor het racekampioenschap. Zo worden i3S’s ingezet als ‘Race Director Car’ en verplaatste de medische staf zich in een 530e. Aan de vooravond van de race in Monaco onthulde BMW de i8 Roadster Safety Car, waarna hij een dag later zijn vuurdoop beleefde.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.