Gefacelifte Hyundai i20 stoot Kia Rio van de troon

Hyundai i20 facelift
Hyundai heeft de i20 grondig gefacelift. De auto krijgt onder meer de 1.1 CRDi uit de Rio, die 'm tot de zuinigste niet-hybride op de markt maakt.

Hyundai heeft bij de facelift de i20 meer 'Fluidic Sculptue' lijnen meegegeven. Vooral het front profiteert hiervan. We zien een zogenaamde hexagonale grille en nieuwe koplampen met LED-dagrijverlichting. Binnenin gebruikt Hyundai andere materialen die volgens het Koreaanse merk 'een significante verbetering ten opzichte van de vorige i20 betekenen'. De i20 krijgt nieuwe bumpers mee. Hierdoor groeit de lengte met 55 millimeter naar 4,0 meter. De bagageruimte heeft een inhoud van 295 liter.
Er komen vier motoren beschikbaar, twee benzinemotoren en twee diesels. De eenvoudigste benzinemotor heeft een cilinderinhoud van 1,25 liter en levert 85 pk. Daarnaast is er ook een 1,4-liter viercilinder met 100 pk.
De basisdiesel is de 75 pk sterke 1.1 CRDi. Deze heeft een CO2-uitstoot van 84 g/km en daarmee onttroont deze versie de Kia Rio 1.1 CRDi als niet-hybride met de laagste uitstoot op de Nederlandse markt. De topdiesel is de 90 pk sterke 1.4 CRDi.
De gefacelifte Hyundai i20 beleeft morgen z'n wereldprimeur op de Autosalon van Genève. Aan het begin van de zomer verwachten we de auto bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (38)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.