AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Abarth maakt roadster zelf
11
De nieuwe roadster van Abarth maakt geen gebruik van Lotus of KTM-techniek. De Italianen tekenen zelf voor het onderstel.
Abarth wil in 2013 een roadster in de showroom zetten die sterk doet denken aan een Lotus Elise. Voor de ondersteltechniek van die auto zijn de Italianen aan het shoppen geweest bij zowel Lotus als KTM. Het onderstel van de Lotus werd afgekeurd omdat dit concept al te oud is – het loopt mee sinds de helft van de jaren '90. Daarop werd een beroep gedaan op de techniek van het Oostenrijkse KTM.
Naar verluidt is nu ook dat onderstel niet geschikt bevonden voor de Abarth. De koolstofvezeltechniek die er voor wordt toegepast, maakt het te duur voor het gebruik voor de Abarth. Volgens de nieuwste berichten gaat Abarth techniek uit de Fiat-stal geschikt maken voor het nieuwe model.
De roadster gebruikt multiair-motoren die worden gekoppeld aan de nieuwe TCT-versnellingsbak en in het midden van de auto worden geplaatst. De auto wordt in 2012 voor het eerst getoond en gaat het jaar daarna in de verkoop.
PRIVATE LEASE Abarth
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Abarth 600e Scorpionissima - onmogelijke missie geslaagd
Nieuws
Sterkste Abarth ooit blijft nipt onder de €50.000
Op Zoek Naar
Knallen voor 13k met een Abarth 500 of Volkswagen Up GTI, of voor de helft met een Renault Twingo RS
Nieuws
Elektrische Abarth 500e: tot €3.000 goedkoper
Reportage