Leapmotor C10
Leapmotor C10
In 2024 zet het Chinese Leapmotor voet op Europese bodem, dankzij een samenwerking met Stellantis. Dat jaar introduceert het merk twee modellen: de C10 als middenklasse SUV en de T03 als compacte A-segmenter. Beide auto’s hebben een geëlektrificeerde aandrijflijn.
Aandrijflijnen van de Leapmotor C10
De Leapmotor C10 is beschikbaar in twee varianten: als plug-in hybride (REEV) en als volledig elektrische versie (BEV). De REEV combineert een elektromotor met een 1,5-liter benzinemotor van 86 pk, wat samen resulteert in een systeemvermogen van 215 pk. Opladen kan via een stekker: de batterij van 28,4 kWh zorgt volgens de fabrikant voor een volledig elektrisch rijbereik van 145 kilometer. De volledig elektrische BEV-versie levert 218 pk en beschikt over een 69,9 kWh accu, waarmee je in theorie tot 420 kilometer op één lading haalt.
Praktische inzetbaarheid
Of je nu kiest voor de plug-in hybride of de volledig elektrische variant, beide versies van de Leapmotor C10 mogen tot 1.500 kg trekken. Daarnaast is het ruimteaanbod in het interieur royaal; zowel voorin als achterin geniet je van veel hoofd- en beenruimte, waardoor ook langere ritten comfortabel zijn. Er zijn wel kleine verschillen qua bagageruimte: de REEV biedt 400 liter, terwijl de BEV met 435 liter net wat meer bagage aankan. Met de achterbank platgelegd kun je tot 1410 liter kwijt in de kofferbak.
Uitrustingsniveaus en opties
Er staan twee uitvoeringen op de prijslijst van de Leapmotor C10: Style en Design, waarbij de Style de instapper is. Al in deze basisuitrusting profiteer je van opties zoals een panoramadak, draadloos opladen voor je telefoon, een 14,6 inch infotainmentscherm, LED-verlichting en veiligheidssystemen zoals adaptieve cruise control, rijbaanassistent en dodehoekdetectie. Ga je voor de luxere Design, dan krijg je extra’s zoals stoel- en stuurverwarming, een elektrisch bedienbare achterklep, doorlopende achterlichten en privacyglas achter.
Concurrenten van de Leapmotor C10
De Leapmotor C10 moet het opnemen tegen stevige concurrenten in zijn segment, zoals de Skoda EnyaqKia EV3, Peugeot e-3008, BYD Seal U en Xpeng G6. Hij onderscheidt zich door zijn scherpe prijs, ruime interieur en uitgebreide standaarduitrusting, maar zal zich moeten bewijzen tegenover deze gevestigde namen die al langer op de Europese markt actief zijn.
PRIVATE LEASE Leapmotor C10

Had je deze auto's al gezien?

Leapmotor C10 REEV Plug-in hybride 28,4 kWh 215PK Automaat Design NIEUW, Rijklaarprijs | Panoramadak | Camera 360 | Adaptieve Cruise Control
- 2025
- 4 km

Leapmotor C10 Reev REEV Design 28.4 kWh | Lederen bekleding | Voorstoelen verwarmd & gekoeld | Panoramadak | Electronic climate controle | Navigatiesysteem | Canopy Grey | 950km range
- 2025
- 9.865 km

Leapmotor C10 REEV Design 28.4 kWh 215PK Automaat Camera systeem rondom, Stoelverwarming/koeling, Panoramadak, Navigatie
- 2025
- 15 km
Meer over de Leapmotor C10
Leapmotor C10: van 217 pk naar 585 pk en met grotere accu
De Leapmotor C10 EV is nu altijd 217 pk sterk, maar er komt een maar liefst 585 pk sterke...
Test: Leapmotor C10 REEV - Range extender weer terug op het menu
Elektrische auto's met range extender zijn zeldzaam, maar het Chinese Leapmotor probeert het...
Comfortabele SUV met hoge instap
Niet alleen senioren zweren bij een auto met een hoge instap. Steeds meer jongere rijders......
Leapmotor C10: met benzinemotor net zo duur als volledig elektrische
De Leapmotor C10 REEV heeft behalve een elektromotor ook een benzinemotor. De prijs van de...
Cornelis: 'Wordt Jaguar een woke alternatief voor Tesla?'
Aan boord van een Leapmotor C10 vragen Cornelis en Luc zich af: China bouwt prima auto's,...
Leapmotor C10: elektrische SUV nu ook met benzinemotor
Maak kennis met de Leapmotor C10 REEV. Die is elektrisch aangedreven, maar heeft óók een benzinemotor!...
Test: Leapmotor C10 – Stellantis in de koopjeshoek
De Chinese Leapmotor C10 is een elektrische middenklasse SUV die via Stellantis verkocht wordt....
Leapmotor C10: voordelige elektrische SUV toch duurder
Nog voor de Nederlandse marktintroductie van de Leapmotor C10 heeft plaatsgevonden, gaan de...
Autotests
Test: Leapmotor C10 REEV - Range extender weer terug op het menu
Elektrische auto's met range extender zijn zeldzaam, maar het Chinese Leapmotor probeert het...
Test: Leapmotor C10 – Stellantis in de koopjeshoek
De Chinese Leapmotor C10 is een elektrische middenklasse SUV die via Stellantis verkocht wordt....
Laatste nieuws
Leapmotor C10: van 217 pk naar 585 pk en met grotere accu
De Leapmotor C10 EV is nu altijd 217 pk sterk, maar er komt een maar liefst 585 pk sterke...
Leapmotor C10: met benzinemotor net zo duur als volledig elektrische
De Leapmotor C10 REEV heeft behalve een elektromotor ook een benzinemotor. De prijs van de...
Cornelis: 'Wordt Jaguar een woke alternatief voor Tesla?'
Aan boord van een Leapmotor C10 vragen Cornelis en Luc zich af: China bouwt prima auto's,...
Leapmotor C10: elektrische SUV nu ook met benzinemotor
Maak kennis met de Leapmotor C10 REEV. Die is elektrisch aangedreven, maar heeft óók een benzinemotor!...
Leapmotor C10: voordelige elektrische SUV toch duurder
Nog voor de Nederlandse marktintroductie van de Leapmotor C10 heeft plaatsgevonden, gaan de...