- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 10 jaar en 1 maanden oud. In juli 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 32.804 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 116 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 190 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,6 l/100 km. De 208 is 49 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 316 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Ridderkerk met een kilometerstand van 106.810 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 4.053 |
Nieuwprijs | € 32.804 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 26 maart 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 juli 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 27 maart 2025 |
APK melddatum | 28 maart 2025 |
APK vervaldatum | 28 maart 2026 |
Parallel import | ja |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | BH01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 85 kW / 116 pk |
Geluidsniveau stationair | 72 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 94 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.090 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.684 kg |
Voorasdruk | 920 kg |
Achterasdruk | 900 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 570 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 190 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 300 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.