- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check Z-558-GT
FORD FOCUS | 2014
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar oud. In december 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 35.200 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 250 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 248 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100 km. De FOCUS is 14 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 11 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Veen met een kilometerstand van 154.892 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.486 |
Nieuwprijs | € 35.200 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus 1.0 EcoBoost Luxe uitvoering, Cruise control, Duo zone climate control, Xenon+LED, Parkeersensoren V+A, Keyless, Bluetooth
- 2012
- 215.998 km

Ford Focus 1.0 ECOBOOST TITANIUM ORIGINEEL NEDERLANDS NAVI TREKHAAK ECC AIRCO CRUISECONTROL PARKEERSENSOREN BLUETOOTH LMV 4X ELECTR.RAMEN/SPIEGELS
- 2013
- 192.598 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost Lease Titanium Navigatie , Trekhaak
- 2012
- 239.301 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 30 mei 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 5 december 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 4 juni 2025 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 30 juni 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | R9DA |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1999 cc |
Max. vermogen | 184 kW / 250 pk |
Geluidsniveau stationair | 84 dB |
Geluidsniveau rijdend | 75 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 169 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.361 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.025 kg |
Voorasdruk | 1.055 kg |
Achterasdruk | 1.025 kg |
Lengte | 4.606 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.505 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 235/40R18 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 248 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,5 s |
Maximum vermogen | 184 kW / 250 pk |
Maximum koppel | 340 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest - Volkswagen Golf GTI vs. Ford Focus ST
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

Z-558-GT
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.