- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 3 maanden oud. In januari 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 29.708 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 140 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,0 l/100 km. De FOCUS is 15 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 261 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Beek en Donk met een kilometerstand van 200.440 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.832 |
Nieuwprijs | € 29.708 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 19 maart 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 januari 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 19 juni 2025 |
APK melddatum | 20 maart 2024 |
APK vervaldatum | 23 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | M1DH |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 999 cc |
Max. vermogen | 103 kW / 140 pk |
Geluidsniveau stationair | 68 dB |
Geluidsniveau rijdend | 66 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,3 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,0 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 114 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.216 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
Voorasdruk | 935 kg |
Achterasdruk | 1.065 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 655 kg |
Lengte | 4.689 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.510 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,7 s |
Maximum vermogen | 74 kW / 100 pk |
Maximum koppel | 170 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 490 - 1516 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.