- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check X-695-GJ
BMW 518D | 2014
Deze BMW 518D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 6 maanden oud. In december 2023 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 60.039 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 143 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 206 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100 km. De 518D is 5 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 60 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oosterhout met een kilometerstand van 246.216 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 518D |
Kleur | bruin |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 7.209 |
Nieuwprijs | € 60.039 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 1 april 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 december 2023 |
Datum laatste tenaamstelling | 3 oktober 2025 |
APK melddatum | 26 november 2024 |
APK vervaldatum | 8 december 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 105 kW / 143 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 75 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 127 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.695 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.370 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 1.420 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.907 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.462 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 206 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,1 s |
Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
Maximum koppel | 360 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 560 - 1670 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

X-695-GJ
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.