- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check X-690-RT
PEUGEOT 308 | 2014
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 1 maanden oud. In januari 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 27.805 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 213 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De 308 is 14 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 229 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Surhuisterveen met een kilometerstand van 155.010 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 218 |
Nieuwprijs | € 27.805 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 15 april 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 januari 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 9 mei 2025 |
APK melddatum | 17 december 2024 |
APK vervaldatum | 8 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5F02 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 129 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.140 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.770 kg |
Voorasdruk | 1.000 kg |
Achterasdruk | 890 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 615 kg |
Lengte | 4.253 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.472 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 213 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,3 s |
Maximum vermogen | 115 kW / 155 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1228 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 SW vs. Skoda Octavia Combi - Vergelijkende...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

X-690-RT
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.