- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check X-424-RL
PEUGEOT 308 | 2022
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2022 en is nu 3 jaar en 2 maanden oud. In mei 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 38.338 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 150 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 225 km/h De 308 is 257 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 292 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Utrecht met een kilometerstand van 55.689 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 600 |
Nieuwprijs | € 38.338 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 29 maart 2022 |
Datum eerste registratie Nederland | 31 mei 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 25 september 2024 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 29 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5G06 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
Continue vermogen | 30 kW |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 81 kW |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
Hybride klasse | OVC-HEV |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
CO2-uitstoot (WLTP) | 25 g/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.578 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.120 kg |
Voorasdruk | 1.200 kg |
Achterasdruk | 1.200 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.365 mm |
Breedte | 1.850 mm |
Hoogte | 1.465 mm |
Wielbasis | 2.680 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 225 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,6 s |
Maximum vermogen | 133 kW / 180 pk |
Maximum koppel | 360 Nm |
Draaicirkel | 10,5 m |
Kogeldruk | 70 kg |
Inhoud bagageruimte | 361 - 1271 l |
Inhoud brandstoftank | 40 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Hybride en elektrische opties
- +Ruimte
- -Korte stoelzittingen
- -Problemen infotainment
- -Besturing niet communicatief
De derde generatie Peugeot 308 is een opvallende verschijning. Hij deelt zijn looks met onder andere de Peugeot 208 en 508 en kreeg dan ook een heel andere uitstraling dan zijn voorganger. Niet alleen het uiterlijk van de 308 ging op de schop: ook is de auto in alle opzichten moderner geworden. Zijn fijne rijgedrag en verschillende opties maken het een geliefde keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 vs. Toyota Corolla - Vergelijkende Test
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

X-424-RL
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.