- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check X-311-FV
RENAULT CLIO | 2012
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 8 maanden oud. In november 2023 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 13.393 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 75 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 167 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De CLIO is 272 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.730 |
Nieuwprijs | € 13.393 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Renault Clio 1.6 AUTOMAAT 20th Anniversary | Airco (automatisch) | Bluetooth telefoonvoorbereiding | Boordcomputer
- 2011
- 42.521 km

Renault Clio 0.9 TCe Expression | 1e Eigenaar | Navi, PDC, Bluetooth | Dealeronderhouden | NAP |
- 2013
- 95.207 km

Renault Clio 1.2 Authentique Airco Cruise
- 2012
- 137.025 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 13 september 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 4 november 2023 |
Datum laatste tenaamstelling | 8 september 2024 |
APK melddatum | 31 oktober 2023 |
APK vervaldatum | 31 oktober 2024 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | D4F D7 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1149 cc |
Max. vermogen | 55 kW / 75 pk |
Geluidsniveau stationair | 78 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 135 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 955 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.570 kg |
Voorasdruk | 840 kg |
Achterasdruk | 870 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.250 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 527 kg |
Lengte | 4.032 mm |
Breedte | 1.719 mm |
Hoogte | 1.495 mm |
Wielbasis | 2.580 mm |
Bandenmaat (origineel) | 165/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 167 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,4 s |
Maximum vermogen | 55 kW / 75 pk |
Maximum koppel | 105 Nm |
Draaicirkel | 10,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 288 - 1038 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie Renault Clio RS Gordini
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

X-311-FV
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.