- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check TX-947-X
BMW 520D XDRIVE | 2015
Deze BMW 520D XDRIVE is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 10 jaar en 4 maanden oud. In augustus 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 68.616 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 190 pk dieselmotor. De BMW heeft een topsnelheid van 220 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km. De 520D XDRIVE is 2.137 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 53 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 520D XDRIVE |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 1.913 |
Nieuwprijs | € 68.616 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

BMW 5-serie Touring 530xd Luxury Ed. 2e EIG_LED_PANO_KEYLESS_HUDUP_19-INCH.
- 2016
- 225.035 km

BMW 540d xDrive M Sport | Panoramadak | Head-Up | Adaptive cruise | Carplay | Alcantara | Harman/Kardon | Stoelverwarming | Trekhaak | Sfeerverlichting
- 2017
- 165.270 km

BMW 5-serie Touring 520d High Executive
- 2017
- 184.505 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 20 februari 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 23 augustus 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 23 augustus 2019 |
APK melddatum | 7 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 22 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | B47D20A |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 140 kW / 190 pk |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 138 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.815 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.480 kg |
Voorasdruk | 1.170 kg |
Achterasdruk | 1.420 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,2 s |
Maximum vermogen | 140 kW / 190 pk |
Maximum koppel | 400 Nm |
Draaicirkel | 12,1 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 560 - 1670 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

TX-947-X
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.