- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 6 jaar en 10 maanden oud. In december 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 41.430 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 224 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 235 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,7 l/100 km. De 308 is 3 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 186 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Hoogezand met een kilometerstand van 71.933 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 4.879 |
Nieuwprijs | € 41.430 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 13 juli 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 7 december 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 20 mei 2025 |
APK melddatum | 16 november 2023 |
APK vervaldatum | 26 november 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5G06 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 165 kW / 224 pk |
Geluidsniveau stationair | 74 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
CO2-uitstoot (NEDC) | 132 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.815 kg |
Voorasdruk | 1.070 kg |
Achterasdruk | 890 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.253 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.472 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,4 s |
Maximum vermogen | 165 kW / 225 pk |
Maximum koppel | 300 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1228 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.