- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 4 maanden oud. In september 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 31.875 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 204 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km. De 308 is 33 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 242 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 2.491 |
Nieuwprijs | € 31.875 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 23 januari 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 24 september 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 april 2025 |
APK melddatum | 8 januari 2024 |
APK vervaldatum | 23 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | HN02 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,3 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 112 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.175 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.855 kg |
Voorasdruk | 1.050 kg |
Achterasdruk | 980 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 204 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.