- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check SH-518-P
BMW X1 SDRIVE 18D | 2010
Deze BMW X1 SDRIVE 18D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2010 en is nu 15 jaar oud. In maart 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 40.664 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 136 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De BMW heeft een topsnelheid van 195 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km. De X1 SDRIVE 18D is 74 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 290 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oosterhout met een kilometerstand van 319.439 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | X1 SDRIVE 18D |
Kleur | blauw |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 8.687 |
Nieuwprijs | € 40.664 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 27 mei 2010 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 maart 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 3 april 2025 |
APK melddatum | 24 maart 2025 |
APK vervaldatum | 3 april 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schroefveerkoker |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 100 kW / 136 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,7 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 136 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.53 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.445 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.030 kg |
Voorasdruk | 940 kg |
Achterasdruk | 1.155 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.800 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.454 mm |
Breedte | 1.798 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.760 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 195 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,1 s |
Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
Maximum koppel | 320 Nm |
Draaicirkel | 11,8 m |
Kogeldruk | 80 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1350 l |
Inhoud brandstoftank | 61 l |
Segment | L |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- X1 xDrive18d09 - 12DH5SUV
- X1 sDrive18d09 - 12DH5SUV
- X1 sDrive20d09 - 12DH5SUV
- X1 xDrive20d09 - 12DH5SUV
- X1 sDrive18d Executive09 - 11DH5SUV
- X1 xDrive18d Executive09 - 11DH5SUV
- X1 sDrive20d Executive09 - 11DH5SUV
- X1 xDrive20d Executive09 - 11DH5SUV
- X1 xDrive23d10 - 12DH5SUV
- X1 xDrive23d Executive10 - 11DH5SUV
Koopadvies
- +Goede wegligging
- +Hoge zit
- +Breed motorisch aanbod
- -Beperkte ruimte achterin
- -Distributieketting problemen
- -Interieurkwaliteit
In 2009 kwam de eerste generatie BMW X1 op de markt. Toen was dit model nog een echte cross-over: een hatchback met de karakteristieken van een SUV. Daardoor heb je wél een hogere zit, maar behoud je de wendbaarheid van een compacte auto. Zijn goede wegligging en brede aanbod aan motorisaties maken het voor veel mensen een interessante occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest Audi Q3 vs BMW X1
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

SH-518-P
BMW X1
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.