- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check RT-046-Z
BMW 530D | 2017
Deze BMW 530D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 8 jaar en 4 maanden oud. In mei 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 95.334 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 258 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km. De 530D is 20 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 227 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 530D |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 10.449 |
Nieuwprijs | € 95.334 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

BMW 5-serie Touring 520d M Sport Edition | Navi | Wegkl. Trekhaak | Lederen bekleding | ECC | PDC + Camera | LM velgen
- 2017
- 233.040 km

BMW 5-serie Touring 520D EXE PANO Shadowline Aut
- 2016
- 177.473 km

BMW 5-serie Touring 530d High Executive M Sport 259PK | Pano | HUD | Softclose | VOL!
- 2013
- 537.798 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 17 januari 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 mei 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 15 mei 2025 |
APK melddatum | 7 januari 2025 |
APK vervaldatum | 18 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N57D30A |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Max. vermogen | 190 kW / 258 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 144 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.5 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.795 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.470 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 1.420 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.907 mm |
Breedte | 1.860 mm |
Hoogte | 1.462 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,9 s |
Maximum vermogen | 190 kW / 258 pk |
Maximum koppel | 560 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 560 - 1670 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

RT-046-Z
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.