- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2017 en is nu 8 jaar en 6 maanden oud. In maart 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 37.322 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 205 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 235 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,8 l/100 km. De 308 is 2 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 180 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Veen met een kilometerstand van 133.924 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 3.373 |
Nieuwprijs | € 37.322 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 31 maart 2017 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 maart 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 29 september 2025 |
APK melddatum | 7 maart 2025 |
APK vervaldatum | 31 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. v. motorruimte |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5G04 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 151 kW / 205 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 134 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.290 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.880 kg |
Voorasdruk | 1.050 kg |
Achterasdruk | 940 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 695 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,6 s |
Maximum vermogen | 151 kW / 205 pk |
Maximum koppel | 285 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.