- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check RH-469-N
PEUGEOT 208 | 2012
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 10 maanden oud. In februari 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 21.892 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 92 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km. De 208 is 2.669 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 193 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.821 |
Nieuwprijs | € 21.892 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 3 augustus 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 20 februari 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 20 februari 2018 |
APK melddatum | 23 december 2024 |
APK vervaldatum | 23 december 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schutbord |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 9H06 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 68 kW / 92 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,4 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 98 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.149 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.625 kg |
Voorasdruk | 900 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 570 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,8 s |
Maximum vermogen | 68 kW / 92 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 46 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Goede rijeigenschappen
- +Brandstofverbruik
- +Zitpositie
- -Technische problemen
- -Vage besturing
- -Problemen infotainment
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 208 GTi (2013) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

RH-469-N
Peugeot 208
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.