- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2022 en is nu 3 jaar en 4 maanden oud. In september 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 43.629 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 179 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 235 km/h De 308 is 769 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 233 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | blauw |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 624 |
Nieuwprijs | € 43.629 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 28 januari 2022 |
Datum eerste registratie Nederland | 6 september 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 1 mei 2023 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 28 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5G06 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 132 kW / 179 pk |
Continue vermogen | 30 kW |
Max. vermogen 60 minuten (elektrisch) | 30 kW |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 81 kW |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 65 dB |
Actieradius elektrisch gemiddeld | 63 km |
Actieradius elektrisch stad | 69 km |
Hybride klasse | OVC-HEV |
Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 1.2 l/100km |
Elektrisch verbruik (WLTP) | 156 Wh/km |
CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
CO2-uitstoot (WLTP) | 26 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,43 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.608 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.120 kg |
Voorasdruk | 1.200 kg |
Achterasdruk | 1.200 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.365 mm |
Breedte | 1.850 mm |
Hoogte | 1.465 mm |
Wielbasis | 2.680 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,5 s |
Maximum vermogen | 165 kW / 225 pk |
Maximum koppel | 360 Nm |
Draaicirkel | 10,5 m |
Kogeldruk | 70 kg |
Inhoud bagageruimte | 361 - 1271 l |
Inhoud brandstoftank | 40 l |
Segment | C |
De derde generatie Peugeot 308 is een opvallende verschijning. Hij deelt zijn looks met onder andere de Peugeot 208 en 508 en kreeg dan ook een heel andere uitstraling dan zijn voorganger. Niet alleen het uiterlijk van de 308 ging op de schop: ook is de auto in alle opzichten moderner geworden. Zijn fijne rijgedrag en verschillende opties maken het een geliefde keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.