- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check R-749-GZ
PEUGEOT 3008 | 2020
Deze PEUGEOT 3008 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 5 jaar en 4 maanden oud. In augustus 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 40.840 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 188 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km. De 3008 is 14 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 217 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Heteren met een kilometerstand van 129.994 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 3008 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 1.570 |
Nieuwprijs | € 40.840 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Peugeot 3008 1.2 PT ACTIVE | 1 EIGENAAR! | DEALER OH! | TREKHAAK | 360° CAMERA | NAVI | CLIMA | CRUISE | DB-RIEM = VERVANGEN! | PARKEERSENSOREN V+A | PRACHTIGE STAAT!
- 2017
- 174.171 km

Peugeot 3008 1.6 e-THP GT Line Leer|Camera|Virtual|Trekhaak|NAP|APK
- 2017
- 159.322 km

Peugeot 3008 1.2 GT-LINE AUTOMAAT NAVIGATIE CRUISE CONTROLE
- 2018
- 73.864 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 13 mei 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 29 augustus 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 23 september 2025 |
APK melddatum | 25 maart 2024 |
APK vervaldatum | 13 mei 2026 |
Parallel import | ja |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | HN05 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 6.7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 112 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 152 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,77 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.295 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.950 kg |
Voorasdruk | 1.150 kg |
Achterasdruk | 1.050 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 690 kg |
Wielbasis | 2.680 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/65R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 188 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 80 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 1482 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | L |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 3008 Active 1.2 PureTech 13018 - 21BA5SUV
- 3008 Allure 1.2 PureTech 13018 - 21BA5SUV
- 3008 Blue Lease Executive 1.2 PureTech 13018 - 21BA5SUV
- 3008 Crossway 1.2 PureTech 13019 - 21BA5SUV
- 3008 GT-line 1.2 PureTech 13019 - 21BA5SUV
- 3008 Blue Lease Premium 1.2 PureTech 13019 - 21BA5SUV
Koopadvies
- +Veel motoropties
- +Comfort
- +Praktische binnenruimte
- -Problemen puretech-motoren
- -Zicht door klein stuur
- -Comfort bij grotere wielen
Voor wie op zoek is naar een ruime en moderne SUV in het C-segment, biedt de Peugeot 3008 sinds zijn introductie in 2016 een aantrekkelijke optie. Met zijn uitgesproken ontwerp, slimme technologie en veelzijdig motorenaanbod heeft de 3008 zich in korte tijd ontwikkeld tot een van de populairste modellen van Peugeot. Zowel gezinnen als zakelijke rijders waarderen deze SUV te vanwege zijn mix van comfort, gebruiksgemak en uitstraling.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 3008 Hybrid4 - Eerste rijtest
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

R-749-GZ
Peugeot 3008
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.