- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 208 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 11 jaar en 11 maanden oud. In oktober 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 21.920 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,8 l/100 km. De 208 is 45 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 283 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Borne met een kilometerstand van 110.615 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 208 |
Kleur | blauw |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.491 |
Nieuwprijs | € 21.920 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 1 juli 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 6 oktober 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 2 mei 2025 |
APK melddatum | 27 maart 2025 |
APK vervaldatum | 27 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. bodemplaat onder kofferruimte |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5F02 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 85 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,8 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 135 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.065 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.640 kg |
Voorasdruk | 1.000 kg |
Achterasdruk | 900 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.150 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 580 kg |
Lengte | 3.962 mm |
Breedte | 1.739 mm |
Hoogte | 1.471 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/45R17 Prijzen |
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,3 s |
Maximum vermogen | 114 kW / 155 pk |
Maximum koppel | 260 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 46 kg |
Dakbelasting | 65 kg |
Inhoud bagageruimte | 285 - 1076 l |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Segment | B |
In 2012 maakt de eerste 208 zijn intrede. De nieuwe compacte B-segmenter van Peugeot lost daarmee de 207 af. In tegenstelling tot zijn voorganger is de 208 er niet meer als cabriolet en stationwagon: je kunt alleen kiezen tussen de drie- en vijfdeurs hatchback.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.