- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 10 jaar en 10 maanden oud. In september 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 31.075 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 200 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 230 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,3 l/100 km. De CLIO is 150 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 196 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 6.300 |
Nieuwprijs | € 31.075 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 28 oktober 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 september 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 10 april 2025 |
APK melddatum | 21 maart 2025 |
APK vervaldatum | 23 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | M5M A4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1618 cc |
Max. vermogen | 147 kW / 200 pk |
Geluidsniveau stationair | 85 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 144 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.711 kg |
Voorasdruk | 960 kg |
Achterasdruk | 800 kg |
Lengte | 4.090 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.434 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/45R17 Prijzen |
Topsnelheid | 230 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,7 s |
Maximum vermogen | 147 kW / 200 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 300 - 1146 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.