- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 3 maanden oud. In september 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 36.199 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 250 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 248 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100 km. De FOCUS is 36 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 78 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Eindhoven met een kilometerstand van 234.000 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 5.609 |
Nieuwprijs | € 36.199 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 25 februari 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 14 september 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 25 april 2025 |
APK melddatum | 29 juli 2024 |
APK vervaldatum | 18 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. bodemplaat |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | R9DA |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1999 cc |
Max. vermogen | 184 kW / 250 pk |
Geluidsniveau stationair | 84 dB |
Geluidsniveau rijdend | 75 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 169 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Energielabel | E |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.337 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.025 kg |
Voorasdruk | 1.070 kg |
Achterasdruk | 1.025 kg |
Lengte | 4.412 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.484 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 235/40R18 Prijzen |
Topsnelheid | 248 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,6 s |
Maximum vermogen | 184 kW / 250 pk |
Maximum koppel | 340 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 490 - 1516 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.