- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 2 maanden oud. In augustus 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.480 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 201 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 225 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 8,2 l/100 km. De CLIO is 80 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 282 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Kapelle met een kilometerstand van 144.229 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.851 |
Nieuwprijs | € 30.480 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 14 maart 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 augustus 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 28 februari 2025 |
APK melddatum | 6 februari 2025 |
APK vervaldatum | 26 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | F4R P8 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1998 cc |
Max. vermogen | 148 kW / 201 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 75 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 11,2 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 6,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 8,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 190 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Energielabel | F |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.690 kg |
Voorasdruk | 1.000 kg |
Achterasdruk | 880 kg |
Lengte | 4.017 mm |
Breedte | 1.768 mm |
Hoogte | 1.484 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/45R17 Prijzen |
Topsnelheid | 225 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,9 s |
Maximum vermogen | 148 kW / 201 pk |
Maximum koppel | 215 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 288 - 1038 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | B |
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.