- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check PF-847-B
PEUGEOT 308 | 2013
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 11 jaar en 11 maanden oud. In juni 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 32.049 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 120 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 182 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100 km. De 308 is 147 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 23 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Uden met een kilometerstand van 167.544 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 7 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 3.734 |
Nieuwprijs | € 32.049 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 5 juli 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 9 juni 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 6 februari 2025 |
APK melddatum | 17 juli 2024 |
APK vervaldatum | 27 juli 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5F01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 166 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.405 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.130 kg |
Voorasdruk | 1.090 kg |
Achterasdruk | 1.200 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.100 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 182 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,4 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 160 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 55 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

PF-847-B
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.