- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check NT-155-J
PEUGEOT 308 | 2016
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 8 jaar en 8 maanden oud. In januari 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 25.951 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 207 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De 308 is 79 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 145 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.428 |
Nieuwprijs | € 25.951 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 22 september 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 23 januari 2019 |
Datum laatste tenaamstelling | 6 maart 2025 |
APK melddatum | 14 oktober 2024 |
APK vervaldatum | 17 oktober 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. v. motorruimte |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | HN02 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,8 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 104 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.065 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.750 kg |
Voorasdruk | 1.000 kg |
Achterasdruk | 890 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 580 kg |
Lengte | 4.253 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.472 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 207 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1228 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 308 Blue Lease Premium 1.2 PureTech 13014 - 17BH5HAT
- 308 Allure 1.2 PureTech 13014 - 17BH5HAT
- 308 GT-line 1.2 PureTech 13015 - 17BH5HAT
- 308 Style 1.2 PureTech 13014 - 17BH5HAT
- 308 Blue Lease GT-line 1.2 PureTech 13015 - 17BH5HAT
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 SW vs. Skoda Octavia Combi - Vergelijkende...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

NT-155-J
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.