Peugeot 308 1.6 VTi XS/Airco/Trekhaak/Parkeersensoren/NL Auto/5-Deurs
- 2009
- 209.576km
- Benzine
- 88kW (120pk)
- handgeschakeld
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar en 6 maanden oud. In februari 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 19.450 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 95 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,5 l/100 km. De 308 is 783 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 347 |
Nieuwprijs | € 19.450 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 28 januari 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 3 februari 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 27 juni 2023 |
APK melddatum | 7 maart 2022 |
APK vervaldatum | 7 maart 2023 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 8FS |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1397 cc |
Max. vermogen | 70 kW / 95 pk |
Geluidsniveau stationair | 82 dB |
Geluidsniveau rijdend | 74 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 9,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 155 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.237 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.749 kg |
Voorasdruk | 980 kg |
Achterasdruk | 850 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.450 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 665 kg |
Lengte | 4.276 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.519 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/65R15 Prijzen |
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,5 s |
Maximum vermogen | 70 kW / 95 pk |
Maximum koppel | 136 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 64 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 348 - 1201 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.