- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar oud. In februari 2017 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 32.010 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 120 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 196 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,9 l/100 km. De 308 is 10 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 336 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Stadskanaal met een kilometerstand van 187.480 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 3.391 |
Nieuwprijs | € 32.010 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 25 april 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 3 februari 2017 |
Datum laatste tenaamstelling | 13 mei 2025 |
APK melddatum | 24 april 2025 |
APK vervaldatum | 25 april 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. v. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | BH01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 88 kW / 120 pk |
Geluidsniveau stationair | 72 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,9 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 102 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.285 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.910 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 960 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 690 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 196 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 300 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.