- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check N-512-TD
RENAULT CLIO | 2015
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 10 jaar en 2 maanden oud. In december 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 18.165 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km. De CLIO is 8 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 161 |
Nieuwprijs | € 18.165 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 9 juni 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 20 december 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 28 augustus 2025 |
APK melddatum | 8 juli 2024 |
APK vervaldatum | 8 juli 2025 |
Parallel import | ja |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H4B A4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 79 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 5,6 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 105 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 984 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.588 kg |
Voorasdruk | 860 kg |
Achterasdruk | 860 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 540 kg |
Lengte | 4.063 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.448 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 135 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 300 - 1146 l |
Inhoud brandstoftank | 40 l |
Segment | B |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Clio TCe 90 Energy Authentique12 - 15BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Expression12 - 15BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Dynamique13 - 15BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Night & Day14 - 15BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Authentique15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Expression15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Night & Day15 - 16BH5HAT
- Clio TCe 90 Energy Dynamique15 - 16BH5HAT
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesTest: Renault Clio facelift. Nieuw gezicht, bekend...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

N-512-TD
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.