- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 4 jaar en 8 maanden oud. In april 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 27.239 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 204 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,5 l/100 km. De 308 is 58 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 187 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Almelo met een kilometerstand van 81.327 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | blauw |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.322 |
Nieuwprijs | € 27.239 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 29 oktober 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 8 april 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 30 mei 2025 |
APK melddatum | 24 januari 2025 |
APK vervaldatum | 31 januari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | YH01 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1499 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 68 dB |
CO2-uitstoot (NEDC) | 95 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 119 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,33 mg/km |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.295 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.855 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 980 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.475 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 695 kg |
Lengte | 4.253 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.472 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 204 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,8 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 300 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1228 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.