- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check L-727-NN
PEUGEOT 308 | 2014
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 10 jaar en 10 maanden oud. In juni 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.470 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 205 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,0 l/100 km. De 308 is 284 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 47 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | wit |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 367 |
Nieuwprijs | € 30.470 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 17 oktober 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 25 juni 2021 |
Datum laatste tenaamstelling | 27 november 2024 |
APK melddatum | 25 oktober 2024 |
APK vervaldatum | 25 oktober 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | HN02 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 1199 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,2 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,3 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,0 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 115 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 115 g/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.165 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.840 kg |
Voorasdruk | 1.050 kg |
Achterasdruk | 980 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 630 kg |
Lengte | 4.585 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.470 mm |
Wielbasis | 2.730 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 205 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,0 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 230 Nm |
Draaicirkel | 11,2 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 308 SW Active 1.2 PureTech 13014 - 17BH5STA
- 308 SW Allure 1.2 PureTech 13014 - 17BH5STA
- 308 SW Premiëre 1.2 PureTech 13014 - 15BH5STA
- 308 SW Blue Lease 1.2 PureTech 13014 - 14BH5STA
- 308 SW Blue Lease Executive 1.2 PureTech 13014 - 15BH5STA
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 SW vs. Skoda Octavia Combi - Vergelijkende...
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

L-727-NN
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.