
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 7 maanden oud. In mei 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 33.271 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 116 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 196 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,9 l/100 km. De 308 is 381 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. De auto staat momenteel te koop in Kootstertille met een kilometerstand van 210.359 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | wit |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Mpv |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | automatisch |
| BPM | € 620 |
| Nieuwprijs | € 33.271 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 8 maart 2016 |
| Datum eerste registratie Nederland | 22 mei 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 12 oktober 2024 |
| APK melddatum | 30 april 2024 |
| APK vervaldatum | 21 mei 2025 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | BH01 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1560 cc |
| Max. vermogen | 85 kW / 116 pk |
| Geluidsniveau stationair | 72 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,4 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,6 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,9 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 102 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 6 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.285 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.910 kg |
| Voorasdruk | 1.100 kg |
| Achterasdruk | 960 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 690 kg |
| Lengte | 4.585 mm |
| Breedte | 1.804 mm |
| Hoogte | 1.470 mm |
| Wielbasis | 2.730 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 196 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,5 s |
| Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
| Maximum koppel | 300 Nm |
| Draaicirkel | 11,2 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
| Inhoud brandstoftank | 53 l |
| Segment | C |
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.

