- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check KG-118-K
BMW X1 XDRIVE18D | 2012
Deze BMW X1 XDRIVE18D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 12 jaar en 9 maanden oud. In september 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 58.325 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 143 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De BMW heeft een topsnelheid van 195 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,4 l/100 km. De X1 XDRIVE18D is 114 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 105 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Heerlen met een kilometerstand van 231.234 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | X1 XDRIVE18D |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 10.494 |
Nieuwprijs | € 58.325 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 21 augustus 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 16 september 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 22 februari 2025 |
APK melddatum | 30 september 2024 |
APK vervaldatum | 30 september 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. schroefveerkoker |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | N47D20C |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 105 kW / 143 pk |
Geluidsniveau stationair | 77 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,1 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 143 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.53 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.550 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.140 kg |
Voorasdruk | 1.010 kg |
Achterasdruk | 1.170 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.800 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.477 mm |
Breedte | 1.798 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.760 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 195 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,3 s |
Maximum vermogen | 105 kW / 143 pk |
Maximum koppel | 320 Nm |
Draaicirkel | 11,8 m |
Kogeldruk | 80 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1350 l |
Inhoud brandstoftank | 61 l |
Segment | L |
Koopadvies
- +Goede wegligging
- +Hoge zit
- +Breed motorisch aanbod
- -Beperkte ruimte achterin
- -Distributieketting problemen
- -Interieurkwaliteit
In 2009 kwam de eerste generatie BMW X1 op de markt. Toen was dit model nog een echte cross-over: een hatchback met de karakteristieken van een SUV. Daardoor heb je wél een hogere zit, maar behoud je de wendbaarheid van een compacte auto. Zijn goede wegligging en brede aanbod aan motorisaties maken het voor veel mensen een interessante occasion.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest Audi Q3 vs BMW X1
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

KG-118-K
BMW X1
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.