- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check KD-895-J
PEUGEOT 308 | 2013
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 1 maanden oud. In oktober 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 31.890 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 111 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 185 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km. De 308 is 38 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. De auto staat momenteel te koop in Woerden met een kilometerstand van 223.271 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Mpv |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 4.512 |
Nieuwprijs | € 31.890 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 11 april 2013 |
Datum eerste registratie Nederland | 27 oktober 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 9 april 2025 |
APK melddatum | 17 april 2024 |
APK vervaldatum | 2 mei 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 9H05 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1560 cc |
Max. vermogen | 82 kW / 111 pk |
Geluidsniveau stationair | 72 dB |
Geluidsniveau rijdend | 70 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,9 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 4,3 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 112 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.354 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.975 kg |
Voorasdruk | 1.140 kg |
Achterasdruk | 1.020 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 725 kg |
Lengte | 4.500 mm |
Breedte | 1.815 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.710 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 185 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,3 s |
Maximum vermogen | 82 kW / 112 pk |
Maximum koppel | 270 Nm |
Draaicirkel | 10,9 m |
Kogeldruk | 60 kg |
Inhoud bagageruimte | 508 - 1736 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | C |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesCOMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

KD-895-J
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.