- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2020 en is nu 4 jaar en 9 maanden oud. In januari 2022 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 24.890 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 200 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km. De CLIO is 48 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 426 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Emmen met een kilometerstand van 101.019 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 1.914 |
Nieuwprijs | € 24.890 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 27 juli 2020 |
Datum eerste registratie Nederland | 26 januari 2022 |
Datum laatste tenaamstelling | 8 april 2025 |
APK melddatum | 9 juli 2024 |
APK vervaldatum | 27 juli 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | H5H B4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1332 cc |
Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
Geluidsniveau stationair | 68 dB |
Geluidsniveau rijdend | 67 dB |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 5.7 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 118 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 130 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,23 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.133 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.673 kg |
Voorasdruk | 920 kg |
Achterasdruk | 891 kg |
Aanhangermassa geremd | 900 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 615 kg |
Lengte | 4.047 mm |
Breedte | 1.728 mm |
Hoogte | 1.457 mm |
Wielbasis | 2.580 mm |
Bandenmaat (origineel) | 195/55R16 Prijzen |
Topsnelheid | 200 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,0 s |
Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 63 kg |
Inhoud bagageruimte | 284 - 1069 l |
Inhoud brandstoftank | 42 l |
Segment | B |
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.