- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check JL-047-K
RENAULT CLIO | 2015
Deze RENAULT CLIO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2015 en is nu 9 jaar en 4 maanden oud. In mei 2016 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 23.469 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 180 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,2 l/100 km. De CLIO is 243 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CLIO |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 230 |
Nieuwprijs | € 23.469 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 28 december 2015 |
Datum eerste registratie Nederland | 18 mei 2016 |
Datum laatste tenaamstelling | 23 september 2024 |
APK melddatum | 21 mei 2024 |
APK vervaldatum | 21 mei 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. in kofferruimte by reservewiel |
Aantal eigenaren | 5 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | K9K E6 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1461 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 81 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 3,3 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,1 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 82 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.062 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.670 kg |
Voorasdruk | 920 kg |
Achterasdruk | 850 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 580 kg |
Lengte | 4.063 mm |
Breedte | 1.732 mm |
Hoogte | 1.448 mm |
Wielbasis | 2.590 mm |
Bandenmaat (origineel) | 185/65R15 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 12,1 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 220 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 300 - 1146 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | B |
Koopadvies
- +Breed motorisch aanbod
- +Comfort
- +Ruimer dan voorganger
- -Rijgeluiden
- -Weinig gevoel bij sturen
- -Korte zittingen
De derde generatie Renault Clio maakte een enorme sprong ten opzichte van zijn voorganger. Hij was aanzienlijk groter en voelde volwassener aan. Dat consumenten op zoek waren naar ruimere auto’s binnen het B-segment wist Renault maar al te goed. Zo kwam er bij deze generatie voor het eerst ook een Clio Estate op de markt.
Lees het volledige Autoweek koopadviesHyundai i20 vs. Renault Clio E-Tech - Vergelijkende...
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

JL-047-K
Renault Clio
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.