
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze BMW 316D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2022 en is nu 3 jaar en 7 maanden oud. In juli 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 53.959 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een diesel-hybride motor. De BMW heeft een topsnelheid van 207 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,0 l/100 km. De 316D is 107 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 127 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Oegstgeest met een kilometerstand van 181.225 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | BMW |
| Model | 316D |
| Kleur | zwart |
| Brandstof | elektrisch / diesel |
| Carrosserie | Stationwagen |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| BPM | € 2.821 |
| Nieuwprijs | € 53.959 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 9 maart 2022 |
| Datum eerste registratie Nederland | 17 juli 2025 |
| Datum laatste tenaamstelling | 17 juli 2025 |
| APK melddatum | nog niet gekeurd |
| APK vervaldatum | 9 maart 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 1 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | B47D20B |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1995 cc |
| Max. vermogen | 90 kW / 122 pk |
| Netto max. vermogen (elektrisch) | 2 kW |
| Hybride klasse | NOVC-HEV |
| Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 4.9 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
| CO2-uitstoot (WLTP) | 128 g/km |
| Uitstoot deeltjes (licht) | 0,23 mg/km |
| Emissiecode | Euro Z |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.605 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 2.205 kg |
| Voorasdruk | 1.015 kg |
| Achterasdruk | 1.275 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.600 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
| Wielbasis | 2.850 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 225/50R17 Prijzen |
| Topsnelheid | 207 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,9 s |
| Maximum vermogen | 90 kW / 122 pk |
| Maximum koppel | 300 Nm |
| Draaicirkel | 11,4 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 75 kg |
| Inhoud bagageruimte | 500 - 1510 l |
| Inhoud brandstoftank | 59 l |
| Segment | D |
Sinds 2019 is de zevende generatie 3-serie op de markt. Deze sportief rijdende auto wordt geleverd als sedan, maar ook als touring - BMW's benaming voor hun stationwagons. Wat betreft motorisatie zijn er meerdere opties. De auto is namelijk verkrijgbaar in diesel, benzine én plug-in hybride. Van zuinig tot krachtig: er is voor ieder wat wils.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.




