- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check HSJ-76-Z
BMW 520D | 2025
Deze BMW 520D is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2025. In juni 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 97.533 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een diesel-hybride motor. De BMW heeft een topsnelheid van 220 km/h De 520D is 44 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 897 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 520D |
Kleur | zwart |
Brandstof | elektrisch / diesel |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 13.235 |
Nieuwprijs | € 97.533 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 10 januari 2025 |
Datum eerste registratie Nederland | 11 juni 2025 |
Datum laatste tenaamstelling | 12 juni 2025 |
APK melddatum | nog niet gekeurd |
APK vervaldatum | 10 januari 2028 |
Parallel import | ja |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | B47D20B |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1995 cc |
Max. vermogen | 145 kW / 197 pk |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 5 kW |
Hybride klasse | NOVC-HEV |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 5.5 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
CO2-uitstoot (WLTP) | 144 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,13 mg/km |
Emissiecode | Euro Z |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.810 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.495 kg |
Voorasdruk | 1.165 kg |
Achterasdruk | 1.430 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Wielbasis | 3.000 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R18 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,5 s |
Maximum vermogen | 145 kW / 197 pk |
Maximum koppel | 400 Nm |
Draaicirkel | 12,3 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 570 - 1700 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Luxe interieur
- -Duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Zware auto
Sinds 2023 is de achtste generatie BMW 5-serie op de markt. Met zijn goede balans tussen comfort en dynamiek rijdt hij zoals we dat bij een 5-serie verwachten. Ook is er natuurlijk weer de keuze tussen de sedan (G60) en de Touring (G61), met ieder hun eigen charmes.
Lees het volledige Autoweek koopadviesTest: BMW i5 Touring - fijner dan een SUV
- Autotest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

HSJ-76-Z
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.