- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check HLL-89-R
FORD FOCUS | 2016
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 3 maanden oud. In april 2025 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 27.992 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 125 pk benzinemotor. De FORD heeft een topsnelheid van 193 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100 km. De FOCUS is 13 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 251 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 230 |
Nieuwprijs | € 27.992 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus Wagon 1.0 Titanium|NAVI|PSENSOR|NAVI|CRUISE|PARKPILOT
- 2016
- 203.847 km

Ford Focus Wagon 1.0 Titanium Edition Origineel NL Navigatie Climate/Control
- 2015
- 201.282 km

Ford Focus Wagon Titanium 125PK | Trekhaak | SYNC 3 | All season | Keyless entry | Clima | Cruise |
- 2017
- 104.928 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 28 april 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 25 april 2025 |
Datum laatste tenaamstelling | 3 augustus 2025 |
APK melddatum | 25 april 2025 |
APK vervaldatum | 25 april 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 2 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | M1DD |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 999 cc |
Max. vermogen | 92 kW / 125 pk |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | 125 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.245 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
Voorasdruk | 960 kg |
Achterasdruk | 1.035 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 670 kg |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 215/50R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 193 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,2 s |
Maximum vermogen | 92 kW / 125 pk |
Maximum koppel | 170 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 490 - 1516 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Titanium14 - 18BH5STA
- Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk First Edition14 - 16BH5STA
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk Trend15 - 18BA5HAT
- Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk Trend15 - 18BA5STA
- Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ST Line16 - 18BH5STA
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesFord Focus (2014) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

HLL-89-R
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.